آخرین خبرها
خانه / بازریابی / چگونه یک بازار یاب و فروشنده موفق باشید

چگونه یک بازار یاب و فروشنده موفق باشید

فروشنده

چگونه یک بازار یاب و فروشنده موفق باشید

shutterstock چگونه یک بازار یاب و فروشنده موفق باشید

چگونه برای خدمات خود مشتری دست و پا کنیم؟

✍ از ویژگی‌های خدمات ناملموس بودن است و از آنجایی که خدمات قابل‌دیدن، لمس کردن، چشیدن و بوییدن نیست، برای مشتری در خرید آن همواره نوعی ابهام، تردید، نگرانی و عدم‌ اطمینان وجود دارد.
یکی از وظایف اصلی فروشندگان برای فروش خدمات، جذب اعتماد خریداران است، که برای این کار می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:
به مشتری امکان تست خدمات خود را بدهید.
به عنوان نمونه آموزشگاههای کنکور جلسه اول کلاس را رایگان برگزار می‌کنند.
عناصر مشهود و ملموس را به خدمات خود اضافه کنید.
جزوات و فیلم را به همراه کلاسهای خود به مشتریان ارایه دهید.
از مشتری های سابق خود رضایت نامه کتبی یا فیلم و مصاحبه تهیه کنید و آن را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید.
نتایج موفقیت‌های قبلی خود را به مشتری نشان بدهید.
عکس افرادی که قبلا از کلاسهای شما استفاده کرده و نتیجه عالی به دست آورده اند را تهیه و در معرض دید مشتریان قرار دهید.
گواهینامه‌ها و تائیدیه های مختلف مانند ایزو دریافت کنید و به مشتری نشان دهید.
به افراد شاخص خدمات بدهید و آن ها را در رزومه کاری خود بیاورید.
آرایشگری به واسطه ارتباطاتی که دارد موهای فوتبالیستی معروف را اصلاح و عکسهای وی را در سالن آرایشگاه خود قرار می‌دهد.
شواهد محیط فیزیکی باید با پیامی که می‌خواهید به مشتری خود برسانید همخوانی داشته باشد؛
مثلا آرایشگاه برای این که پیام کیفیت بالای کار خود را به مشتری برساند، محیطی بسیار زیبا و لوکس باید طراحی کند

پنج اشتباهی که فروشندگان ناشی مرتکب می‌شوند!

پر حرفی

به هیچ عنوان صحبتهای شما خارج از فروشتان نباشد تنها جایی که می‌توانید صحبتی غیر از فروش داشته باشید، در آغاز مکالمه فروش و برای یخ شکنی است.
بحث کردن. با بحث کردن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید. بحث کرد در نهایت به بازنده شدن شما می‌انجامد. اگر حرفتان راثابت کنید، مشتری حس بدی خواهد داشت و اگر بازنده شوید مشتری اعتمادش را به شما از دست داده است.

بدگویی از رقیبان

دقت کنید با این دیدگاه با مشتری در ارتباط باشید، که او پسر رقیب شماست.
فقط از محصول خودتان برای مشتری سخن بگویید.
بدگویی از رقیبان هیچ کمکی به فروش شما نمی‌کند اما احترام شما به رقیبتان ممکن است اعتماد مشتری را جلب کند.

تعریف از خود

از خودتان و شرکتتان تعریف نکنید! ما بهترینیم، ما اولینیم، ما باکیفیت ترین… عبارتهای بی هویتی هستند که مشتریان کمترین اهمیتی به آن نمی‌دهند.صحبتهایتان پیرامون منافعی باشد که به مشتری می‌رسد نه آنچه شما بوده‌اید و هستید.

عصبانی شدن

ممکن است مشتری وقت شما را بیهوده هدر دهد و در نهایت خرید نکند، سعی کنید با خوشی از او جدا شوید. آخرین مرحله ارتباط شما با مشتری مهمترین قسمت از یک مذاکره تجاری است که در ذهن مشتری باقی خواهد ماند. بنابراین طوری از او جدا شوید که بار دیگر از دیدار با او شرمنده نباشید.

چگونه یک بازار یاب و فروشنده موفق باشید, روش صحیح با مشتری, برخورد با مشتری, فروشنده, بازریاب قوی, فنون فروشندگی, بازریاب حرفه ای, اموزش بازریابی, بهترین روش بازریابی, بیشترین فروش, فروشندگی, سود بیشتر, موفقیت

درباره مریم امیری

حتما ببینید

علایق شما می تواند برایتان پول ساز شود اگر…

علایق علایق شما می تواند برایتان پول ساز شود اگر… ۱.مشاور بازاریابی اگر مدتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =